A kezdő oldal négy féle dobozt tartalmaz, ezek mindegyike csak akkor jelenik meg, ha van a rendszerben oda illő tartalom felvéve vagy az adott rész megjelenését az adminisztrátor engedélyezte.
A dobozok fejlécének jobb részén link mutat az összes vonatkozó termék / tartalom listázására. A listázás minden esetben lapozható, rendezhető módon történik.
A webshop üzemeltetője a látogatók által beküldött vagy egyéb módon kapott visszajelzések alapján jelentethet meg ebben a részben névvel, fényképpel,egyéb elérhetőséggel ellátott ajánlószövegeket, véleményeket.
Az itt szereplő vélemények véletlenszerűen jelennek meg az utoljára beküldött 5 db bejegyzés közül, ezek között lehetőség van a lapozásra is. A "minden vélemény megtekintése" tartalmú linkkel az eddig beküldött összes vélemény megjelentethető lapozható és rendezhető lista formájában.
A termékek közül azok jelennek véletlenszerűen meg ebben a dobozban, amelyeknél bejelölték a "főoldali kiemelt ajánlat" opciót.
Az itt szereplő termékek számát az adminisztrátor állíthatja az adminisztrációs felületen.
Ha nincs ilyen termék, vagy a megjelenés száma "0" a doboz nem jelenik meg.
A termékek közül azok jelennek véletlenszerűen meg ebben a dobozban, amelyek akciósnak minősülnek.
Az itt szereplő termékek számát az adminisztrátor állíthatja az adminisztrációs felületen.
Ha nincs ilyen termék, vagy a megjelenés száma "0" a doboz nem jelenik meg.
Mikor minősül egy termék akciósnak?
- Meg van adva akciós ár
- A termék akciós státuszának kezdő időtartama nincs megadva vagy kisebb mint a mai dátum (elkezdődött az akció)
- A termék akciós státuszának vég időtartama nincs megadva vagy nagyobb mint a mai dátum (még nem járt le)
Itt jelenik meg az utoljára felvett hirek adminisztrátor által meghatározott számú bevezetője.
Ha nincs hír, vagy a megjelenés száma "0" a doboz nem jelenik meg.
Webáruházunknak a megvásárlásra kínált termékeket könnyen elérhető formában kell tartalmaznia, ebben nagy szerepe van a különféle szempontok szerint generált terméklistáknak.
A terméklisták mindegyike tovább szűrhető, különféle szempont szerint rendezhető és oldalakra bontva lapozható.
A terméklistákat alkotó un. lista termékdobozok a következő adatokat tartalmazzák:
- Termék képe nagyítható formában
- Termék neve, típusa
- Rövid ajánlószöveg
- Ár, Akciós ár
- Címkéket szimbolizáló ikonok
- Kosárba tevő ikon
A terméknév minden esetben linkelve van a termék részletező adatlapjára, a termék képre kattintva annak nagyított változata jelenik meg.
A kiválasztott kategória nevére kattintva megjelennek az alá tartozó termékek.
További szűrési lehetőségek a kategórián belül:
- A kategória akciós termékei
- A kategória gyártó szerinti szűrése
- A kategória címkék szerinti szűrése
- A kategória kedvencnek jelölt termékei
A megadott feltételek szerint lefolytatott keresés eredményeképpen a megjelennek a megfelelő termékek, találati lista formájában.
Megjelennek az akciós termékek.
További szűrési lehetőségek az akciós termékeken belül:
- Az akciós termékek kategória szerinti szűrése
- Az akciós termékek gyártó szerinti szűrése
- Az akciós termékek címkék szerinti szűrése
- Az akciós termékek kedvencnek jelölt termékei
Megjelennek a korábban kedvencnek jelölt termékek.
További szűrési lehetőségek a kedvenc termékeken belül:
- A kedvenc termékek kategória szerinti szűrése
- A kedvenc termékek gyártó szerinti szűrése
- A kedvenc termékek címkék szerinti szűrése
- A kedvencek akciós termékei
A kiválasztott címke nevére kattintva megjelennek az alá tartozó termékek.
A címkék a következő néven szerepelnek:
- újdonság
- főoldali kiemelt ajánlat
- kifutó termék
- raktáron van
- rendelésre kapható
- akciós termék
Ezek bármelyikével elláthatjuk termékeinket felvitelkor, szerkesztéskor és akár többet is bejelölhetünk egy terméken, természetesen az egymásnak logikailag ellentmondó címkék nem használhatók egyszerre, pl. egy termék nem lehet "raktáron van" ugyanakkor "rendelésre kapható" címkével ellátva.
Speciális szerepe van az "akciós termék" címkének, mert azt a rendszer adja hozzá az adott termékhez attól függően hogy annak a státusza akciós-e vagy sem.
További szűrési lehetőségek a címkék szerint listázott termékeken belül:
- A termékek kategória szerinti szűrése
- A termékek gyártó szerinti szűrése
- Kedvenc termékek a listán belül
- Akciós termékek a listán belül
A felhasználótól bekért adatok a következők az 1. lépésben:
- Név *
- Felhasználónév *
- jelszó
- Email
*
- Hirlevél állapot
- Adatvédelmi nyilatkozat és általános felhasználási feltételek elfogadása.
A felhasználónév, e-mail cím csak egyedi adat lehet, ugyanis ezek alapján tudja rendszerünk egyértelműen megkülönböztetni a felhasználót.
Ezek helyes megadása esetén élesítő emailt küld ki a rendszer amiben található linkre kattintva aktiválódik a bevitt fiók a rendszerben valamint azonnal a regisztráció 2. lépésére továbbítódik a regisztráló.
2. (E-mail aktiválás utáni) lépés
- Kapcsolattartói név *
- Kapcsolattartói telefonszám *
Szállítási...
- Név *
- Irányítószám *
- Város *
- Utca, házszám
*
Számlázási...
- Név *
- Irányítószám *
- Város *
- Utca, házszám
*
A szállítási és számlázási adatok egyezőségének esetére lehetőséget adunk az adatok egyszerű átmásolására "kattintson ide ha a szállítási és számlázási adatok megegyeznek" funkciójú linkkel.
Az irányítószám kitöltésére a város név automatikusan beíródik a "Város" mezőbe.
A fenti mezők helyes kitöltés után a regisztráció befejeződött.
Ha a 2. lépés
nem fejeződik be, a felhasználó attól függően hogy rákattintott-e az email
élesítő linkre, aktív állapotba kerülhet de kapcsolattartói, szállítási és
számlázási adatai hiányosak maradnak, azok pótlását vásárlás előtt el kell
végezni.
Ha nem élesítette a kiküldött aktivációs linken keresztül a fiókját, a
rendszerünk 72 órán keresztül őrzi meg inaktív státuszban a rögzített
adatokat, utána azok törlődnek a rendszerből.
Az inaktív státuszban lévő
adatokról 24 óránként (2 alkalommal) email üzenetet küld a rendszer, felhívva a
felhasználót a regisztráció aktiválására, majd ennek hiányában 72 óra letelte
után automatikusan törli a rendszerből az adatokat ezzel egy időben
újraregisztrálásra buzdító emailt küld ki a felhasználónak.
Miért előnyösebb 2 lépésben végzett regisztráció az egy lépésesnél?
Ha célunk a minél több regisztrált felhasználó összegyűjtése, és ezáltal a hirlevélben megszólítható tagok nagy száma, akkor mindenképpen a lehető leg egyszerűbbé kell tenni a regisztrációt. Ez esetünkben már néhány mezőt kitöltve megtörténhet.
Legyünk tudatában, hogy egyetlen látogató sem fogja csupán azért sok mezős adatlapoon átrágni magát. mert mi azt szeretnénk. Könnyítsük meg a látogatók dolgát amennyire csak lehet.
A felhasználótól bekért adatok a következők:
- Felhasználónév
- Jelszó
Sikertelen belépést hibaüzenettel jelezzük.
Sikertelen belépéskor - amennyiben a megadott felhasználónéven található aktív tag - a hibaüzeneten kívül e-mail üzenetet küld a rendszer a felhasználó e-mail címére (egy alkalommal), amiben javasolja új jelszó kérését arra az esetre ha azt elfejtette a felhasználó, valamint tartalmaz egy instant belépést biztosító linket, ami gyakorlatilag egy automatikus beléptető link, biztonsági okból csak egyszer használható fel, a kiküldést követő 72 órán belül.
Ezen keresztül belépve, a rendszer automatikusan a jelszó változtató oldalra továbbítja a felhasználót miközben egy új, ismert jelszó beállítását javasolja.
Sikeres belépést követően egy választó ablak nyílik meg a látogató előtt, ahol kiválaszthatja hogy a saját adatait tartalmazó oldalra szeretne-e menni vagy az utoljára látogatott lapra.
Ha a regisztrációja 2. lépésében megadható szállítási és számlázási adataiban hiányosságot észlelünk, ebben az információs ablakban felhívja azok pótlására figyelmet a rendszer.
Ez a része webáruházunknak kizárólag belépés után elérhető, regisztrált tagok részére.
Amennyiben a regisztráció során felhasználónk nem adta meg a vásárlásokhoz szükséges összes adatot, úgy a rendszer az érintett almenüpontok nevei mellett automatikusan figyelmeztető szöveget jelenít meg ezek pótlására biztatva.
Ezek az almenüpontok a következőek, vagyis a személyes oldalak menüpont alatt a következő lehetőségek (almenüpontok) állnak rendelkezésre:
Ebben a menüpontban a felhasználó előző vásárlásai listázódnak. A vásárlások előnézeti listája tartalmazza annak dátumát, azonosítóját, az összeget és az aktuális státuszát.
A vásárlás státuszai:
- beérkezett
- beszerzés alatt
- átvehető
- kiszállítás alatt
- átvette:sikeres
- nem vette át: sikertelen
Az előnézeti listára kattintva megjelenik a vásárlás összes adatát tartalmazó, a vásárláskor a felhasználónak kiküldött visszaigazoló HTML email másolata.
Alapadatok módosítása:
- Felhasználónév *
- Név *
- Email *
- Neme
- Születésnap
- Névnap
- Hirlevél állapot
Az email cím csak olyanra módosítható amely még nincs használatban, változtni kívánt új e-mail címre visszaigazoló kódot küld ki a rendszer.
A felhasználónév nem megváltoztatható.
Kapcsolattartói adatok módosítása:
- Kapcsolattartói név *
- Kapcsolattartói telefonszám *
Szállítási adatok módosítása:
Szállítási...
- Név *
- Irányítószám *
- Város *
- Utca, házszám *
Számlázási adatok módosítása:
Számlázási...
- Név *
- Irányítószám *
- Város *
- Utca, házszám *
Jelszó módosítása
- Új jelszó
- Új jelszó ismét
Amennyiben a felhasználó üzenet formájában keresi meg az Adminisztrátort, a rendszer egy Ticket - számot generál a kapcsolatfelvételhez annak könnyebb visszakövethetősége érdekében.
Ha az Adminisztrátor választ küldött valamely megkeresésre, a rendszer e-mailben értesíti a felhasználót.
Ebben a menüpontban, a felhasználónak lehetősége van új jelszót kérni a régi elfelejtett jelszava helyett.
A regisztrációkor használt e-mail címét megadva, a rendszer egy véletlenül generált jelszót állít be a felhasználónak amit kiküld az e-mail címére.
Ezzel belépve, a személyes oldalak / jelszó módosítása menüpontban már beállíthat magának egy könnyen megjegyezhető jelszót, a rendszer által véletlen generált helyett.
Miért nem a régi jelszavát küldi el a rendszer a felhasználónak?
A válasz a jelszó tárolásának módjában keresendő. Az adatbázisban a jelszavakat md5 titkosítási eljárással enkódolt formában tároljuk, ami nem visszafejthető, vagyis az eredeti jelszó a kódolt formából nem nyerhető vissza, ezért pl. belépéskor is, a felhasználó által megadott jelszót md5 enkódolt formában hasonlítjuk össze az adatbázisban szereplő (szintén md5 enkódolt) adattal.
A jelszó olvasható formában történő tárolása biztonsági és etikai aggályokat vet fel.
A felhasználónak lehetősége van felhasználónevét lekérni e-mailben, amennyiben rendelkezik a regisztrációkor használt e-mail címmel.
A regisztrációkor használt e-mail címét beírva, a rendszer kiküldi az ahhoz tartozó felhasználónevet.
A kategória térképnek nagy szerepe van a keresőrobotok számára, az oldal feltérképezésében és indexelésében, ezen kívül hasznos áttekintő nézetet ad a termékösszetételről is.
Kulcsszó megadásán kívül lehetőség van még kategóriára szűrni, valamint megadható hogy a keresés csak a terméknevekben vagy a termékleírásokban is keressen -e.
A következő beviteli mezők állnak rendelkezésre,amelyek közül a csillaggal jelzettek kötelezően kitöltendők:
- Kulcsszó
- Kategória szűrés
- Ár (tól - ig)
- "Akciós" vagy/és "Kiemelt" vagy/és "Újdonság" vagy/és "Kifutó" vagy/és "Raktáron" lévő vagy/és "Csak rendelésre kapható" termékek között keres
•Csak képpel rendelkező termékek megjelentetése
•Találati lista rendezése "Ár" vagy "Név" szerint, "Növekvő" vagy "Csökkenő" sorrendben.
A modul a webáruház termékkategóriáinak doboza alatt foglalhat praktikusan helyet, és egy véletlenszerűen kiválasztott terméket jelenít meg képpel, névvel, árral ellátva.
Ha termék részletező adatlapon vagyunk, akkor a részletezett termék nem jelenhet meg ebben a dobozban.
Ebben az oldal részben olyan menüpontok jelennek meg, amelyek adminisztrátori felületen felvettünk. Általában csak információ közlő szerepük van.
Néhány jellemző példa:
- Rólunk
- Általános szerződési feltételek
- Adatvédelem
- Szállítási és fizetési információk
- Garancianyilatkozat
- stb. ...
A látogatóknak lehetőségük van az oldalt vagy annak egyes részeit ajánlani ismerőseiknek e-mail -ben.
Az ajánlás arra az oldalra vonatkozik, amelyről az ajánlást elküldték.
Lehetőséget biztosít a látogatók számára, hogy közvetlen módon, Chat üzenetek formájában vegyék fel a kapcsolatot a webshop éppen online lévő operátorával, aki segítségben részesítheti az érdeklődőt.
Az Ügyfélszolgálati Chat-et szimbolizáló ikon minden oldalon elérhető, figyelemfelhívó megjelenéssel rendelkezik.
Két változata van, attól függően változik az ikon színe, felírata, megjelenése hogy jelenleg van-e elérhető operátor a chat - pultnál vagy nincs.
Ha az operátor elérhető, a chat ikonra kattintva megjelenik a chat ablak, benne az alapértelmezett üzenet ("Üdvözöljük, kérjük várjon az operátor jelentkezéséig!"). Ha az operátor fogadja a kapcsolatfelvételt megkezdődhet a kommunikáció. Ha nincs online operátor, a rendszer felkínálja az azonnali üzenetküldő ürlapon keresztüli kapcsolatfelvételt, a kapcsolat oldalon belül.
Kedvezmények biztosításával általában véve visszatérő vásárlókat szerezhet, növelheti Ügyfelei elégedettségét aminek nem elhanyagolható a marketing értéke.
A webáruházban meghatározott összegű vásárlások fölött a rendszer kedvezmény kupon kódot generál, amely meghatározott mértékű engedményt biztosít. A kupon kód mindig a következő vásárláshoz használható fel. A vásárlás véglegesítésekor kiküldött vásárlás visszaigazoló emailben kerül kiküldésre, és csak azután használható fel amikor az alapul szolgáló vásárlás sikeresen lezárult (a vevő átvette a terméket).
A webshop üzemeltetője létrehozhat akciós kedvezmény kupon kódokat, megadhatja annak kezdeti és lejárati dátumát, a kedvezmény mértékét. Az így létrehozott kupon kódokat e-marketing eszközökkel (hirlevél) vagy pl. élő termékbemutatókon oszthatja szét, így ajándékozva meg vásárlóit.
Egyes felhasználókhoz egyedi kedvezményeket kaphatnak.
A felhasználókat csoportok tagjaként, csoport kedvezményeket kaphatunk.
A webáruház üzemeltetője által meghatározott időintervallum alatt történt minimum összegű teljesített vásárlás után válhatnak a tagjaink törzsvásárlóvá. A törzsvásárlóvá így előlépett tagok (további) kedvezményben részesülnek.
Egy gyakorlai példa, az Adminisztrátor megadhatja, hogy az utóbbi 6 hónapban, minimum 50 000 Ft értékben vásárolt tagok a mindenkori vásárlásuk végösszegéből 5% törzsvásárlói kedvezményt kapnak.